Well being

The Truth About Carbs!
wellbeing, health, food, diet, carbs, issuemagazine.gr, ευεξία, υγεία, υδατάνθρακες, διατροφή

The Truth About Carbs!

Όλη η αλήθεια για τους υδατάνθρακες!

 Δεν είναι λίγοι αυτοί που στην προσπάθεια να χάσουν βάρος επιλέγουν να μειώσουν ή να αποφύγουν την κατανάλωση υδατανθράκων. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι υδατάνθρακες είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία μας. Παρακάτω θα βρεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τα οφέλη τους και για τα είδη που θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις την επιθυμητή απώλεια κιλών, χωρίς να βάζεις σε κίνδυνο την υγεία σου.

Ποιές τροφές περιέχουν υδατάνθρακες;

 Η απάντηση μπορεί να σε εκπλήξει, καθώς τα φρούτα, τα λαχανικά και οι φυτικές ίνες, είναι οι τρεις ομάδες τροφίμων με σημαντική περιεκτικότητα υδατανθράκων. Ακολουθούν τα γαλακτοκομικά και τα όσπρια, που είναι ένας συνδυασμός πρωτεΐνης και υδατανθράκων. Τέλος στην συγκεκριμένη κατηγορία βρίσκουμε επίσης τροφές με χαμηλότερη θρεπτική αξία, όπως η ζάχαρη και το αλεύρι.

Γιατί τους χρειαζόμαστε;

 Το έργο των υδατανθράκων είναι εξαιρετικά σημαντικό, αφού είναι η μοναδική ομάδα τροφών που προμηθεύει τον εγκέφαλο με ενέργεια. Με άλλα λόγια, οι υδατάνθρακες είναι αυτοί που παρέχουν στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται για οποιαδήποτε λειτουργία -από το ανοιγόκλεισμα των ματιών, έως την σωματική δραστηριότητα. Η απουσία τους μπορεί να έχει συνέπειες όπως η παχυσαρκία και η απορρύθμιση του μεταβολισμού, για τον απλούστατο λόγο ότι στην προσπάθεια του να αποκτήσει ενέργεια, το σώμα θα χρησιμοποιήσει άλλα στοιχεία, όπως το λίπος. Η συγκεκριμένη διαδικασία δαπανά ακόμα περισσότερη ενέργεια και φυσικά χρόνο.

Τι συμβαίνει με τις δίαιτες χαμηλής πρόσληψης υδατανθράκων;

 Σύμφωνα με τους ειδικούς, τέτοιου είδους δίαιτες συνήθως οδηγούν σε άμεση απώλεια βάρους, η οποία όμως οφείλεται καθαρά και μόνο στην δραστική μείωση των θερμίδων και όχι στην αποφυγή της συγκεκριμένης ομάδας τροφών.

 Οι περισσότερες δίαιτες χαμηλής πρόσληψης υδατανθράκων συστήνουν την αποφυγή της ζάχαρης, πράγμα που μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία. Από την άλλη όμως, επικροτούν την κατανάλωση περισσότερων τροφών που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη και λίπος, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων υγείας. Παράλληλα μειώνονται τα φρούτα (βιταμίνες Α και C) και οι φυτικές ίνες (βιταμίνη Β), που είναι πηγές σιδήρου και πλήθους βιταμινών, συστατικά που είναι απαραίτητα για την σωστή λειτουργία του οργανισμού.

 Προσπάθησε να στραφείς σε τροφές που έχουν από την φύση τους μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ποιοτικούς υδατάνθρακες. Τα λαχανικά, το τυρί, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι μερικές υγιεινές επιλογές, που θα τροφοδοτήσουν τον οργανισμό σου με όσα χρειάζεται, αρκεί φυσικά να καταναλώνονται με μέτρο και συνδυαστικά με φρούτα, φυτικές ίνες, υγιεινά λιπαρά και άπαχη πρωτεΐνη.

Η ημερίσια ποσότητα πρόσληψης υδατανθράκων ποικίλει ανάλογα με το άτομο και τις συνθήκες, αλλά θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής όλων.

Δες ακόμα: Winter Issues: Top 5 Immunity Boosters

Ειδήσεις και άρθρα για μόδα, ομορφιά, ανθρώπινες σχέσεις γευστικές απολαύσεις, βιβλία, ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, σχόλια παρατηρήσεις και συμβουλές.

newsletter