Well being

Well Being Issue: Full Fat vs Low Fat
wellbeing, health, fat, diet, food, issuemagazine.gr, ευεξία, υγεία, λιπαρά, διατροφή

Well Being Issue: Full Fat vs Low Fat

Ανακάλυψε όλη την αλήθεια για τα λιπαρά!

 Η σχέση λιπαρών, θερμίδων και απώλειας βάρους είναι ένα θέμα συζήτησης που δεν φεύγει ποτέ από την μόδα! Ωστόσο κάποια γεγονότα συνδέουν άμεσα την κατανάλωση ορισμένων ομάδων τροφών με την διατήρηση της υγείας, στις οποίες όμως δεν δίνεται η απαιτούμενη βαρύτητα. Μία από αυτές τις ομάδες τυχαίνει να είναι τα λιπαρά.

Συνέχισε να διαβάζεις για να λύσεις κάθε απορία που έχεις γύρω από αυτά! 

Γιατί χρειαζόμαστε το λίπος;

 Τα λιπαρά είναι ίσως μία από τις πιο παρεξηγημένες ομάδες τροφών. Στην ουσία το λίπος είναι αναγκαίο για την επιβίωσή μας, αφού ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος, γίνεται η ασπίδα που προστατεύει τα βασικά όργανά του και είναι μία εξαιρετικά αξιόλογη πηγή ενέργειας. Ταυτόχρονα συμβάλλει στην απορρόφηση των βιταμινών Α, D, E και Κ, ενώ ενθαρρύνει την σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Τι είναι τα τρόφιμα χαμηλών λιπαρών;

 Η μόνη ένδειξη που καθορίζει τις τροφές με χαμηλά λιπαρά, είναι ότι η κάθε μερίδα περιλαμβάνει από 3 γρ. λιπαρών και κάτω. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί ότι όταν αφαιρούνται τα λιπαρά, αφαιρείται και σημαντική ποσότητα από την γεύση, πράγμα που οδηγεί στην προσθήκη ζάχαρης και άλλων γλυκαντικών ουσιών.

Τι είδους λιπαρά πρέπει να επιλέγουμε;

 Όπως υποστηρίζουν πρόσφατες έρευνες, το μυστικό για μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή δεν κρύβεται στην αποφυγή των λιπαρών, αλλά στην επιλογή των πιο ποιοτικών από αυτά. Είναι καλό λοιπόν, να επιλέγουμε υγιεινά λιπαρά που προέρχονται από πηγές, όπως οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, οι ελιές και το αβοκάντο, μεταξύ άλλων.

 Άλλες πηγές λιπαρών όπως το βούτυρο, το πλήρες γάλα και το κοτόπουλο συνιστάται να καλύπτουν λιγότερο από το 10% της ημερήσιας πρόσληψης σε λιπαρά. Παράλληλα τα trans λιπαρά που βρίσκονται στην μαργαρίνη και στις περισσότερες επεξεργασμένες τροφές –βλ. πατατάκια- είναι καλό να αποφεύγονται, αφού μελέτες έχουν αποδείξει επανειλημμένα ότι υπερκαταναλώνουμε περιττές θερμίδες που προέρχονται από τέτοιου είδους συσκευασμένες τροφές, οι οποίες συνήθως υστερούν θρεπτικής αξίας.

 Σύγκρινε την θρεπτική αξία των δύο βασικών κατηγοριών και βρες ποιά από τις δύο καλύπτει τις δικές σου ανάγκες. Το πιθανότερο είναι ότι τα προϊόντα πλήρους λίπους αποτελούν μία υγιεινότερη επιλογή, με λιγότερη προσθήκη ζάχαρης και άλλων περιττών στοιχείων. Σε περίπτωση άμεσης ανάγκης ελέγχου του βάρους, είναι καλό να υπάρχει μέτρο στις ποσότητες λιπαρών που καταναλώνονται, αφού ακόμα και πολλές από τις υγιεινές εναλλακτικές έχουν αρκετές θερμίδες. 

Δες ακόμα: Diet & Weight Loss: Everything you need to know!

Ειδήσεις και άρθρα για μόδα, ομορφιά, ανθρώπινες σχέσεις γευστικές απολαύσεις, βιβλία, ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, σχόλια παρατηρήσεις και συμβουλές.

newsletter