Travels / Editorial

Vogue, μην «πυροβολείς» τους fashion bloggers!
fashion, blogger, vogue, issue, issuemagazine.gr, επίθεση, μόδα, μπλόγκερς

Vogue, μην «πυροβολείς» τους fashion bloggers!

Μια «μάχη» εναντίων Vogue και fashion bloggers… Άραγε που βρίσκεται η αλήθεια;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, όλα ξεκίνησαν μετά το meeting των fashion editors της Vogue, αφού γύρισαν από το Milan Fashion Week.

Όσα ειπώθηκαν σε αυτή τη συνάντηση, δημοσιεύτηκαν σε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα του διάσημου περιοδικού. Οι επώνυμες αρθρογράφοι της Vogue αφού συζήτησαν για τα ρούχα διάσημων fashion brands και σχολίασαν τα πάντα για τις επερχόμενες τάσεις, συνέχεια στο πιο hot fashion issue της δεκαετίας είχαν: οι fashion bloggers!

Διάσημες αρθρογράφοι της Vogue, ξεκίνησαν μια άνευ προηγουμένου επίθεση εναντίων των κοριτσιών που είδαν στους δρόμους του Μιλάνου, έξω από τα fashion shows, χρησιμοποιώντας πραγματικά κακούς και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς όπως:

"Σημείωση προς bloggers που αλλάζουν από την κορυφή ως τα νύχια πληρωμένα σύνολα κάθε μια ώρα: παρακαλώ σταματήστε. Βρείτε άλλη δουλειά να κάνετε. Προαναγγέλλετε τον θάνατο του στιλ" έγραψε η Sally Singer, creative digital director του περιοδικού.

Η Sarah Mower, chief critic στο vogue.com, συνέχισε τη συζήτηση: "Sally, το κομμάτι του επαγγελματία blogger, μαζί με την επιθετικότητα των street photographers που τις συνοδεύουν, είναι τρομερό αλλά το πιο αξιοθρήνητο από όλα για αυτά τα κορίτσια είναι όταν βλέπεις πόσες φορές πηγαινοέρχονται απελπισμένες πάνω κάτω έξω από σόου, στην κίνηση, κινδυνεύοντας μέχρι και από ατύχημα, ελπίζοντας να τις φωτογραφίσουν".

Η συζήτηση συνέχισε με την Alessandra Codinha, fashion news editor, να ασκεί επίσης κριτική στις bloggers επειδή πληρώνονται για να φορούν ρούχα με αντάλλαγμα να παραχωρούν χώρο στα brands στις ιστοσελίδες τους και τους λογαριασμούς τους στο Instagram. «Η όλη πρακτική των πληρωμένων εμφανίσεων και των δανεικών ρούχων είναι αηδία", σχολίασε, προσθέτοντας πως δεν είναι μια γιορτή του στιλ.»

Όπως καταλαβαίνετε, μετά από το συγκεκριμένο δημοσίευμα, ξεκίνησε ένας πόλεμος μεταξύ των editors και των bloggers, που πραγματικά σοκάρει τους ανθρώπους των media. Εγώ σαν άνθρωπος των μέσων, έχοντας τελειώσει δημοσιογραφία, δουλέψει ως beauty editor, έχοντας συνεργαστεί με μεγάλα περιοδικά μόδας και καταλήγοντας να ανακαλύπτω το πάθος μου μέσα από το blogging και το vlogging αναρωτιέμαι: ποια η τόσο τεράστια διαφορά αυτών των 2 κατηγοριών που έχει αξία να δημιουργείται μια τόσο μεγάλη (και παγκόσμια) ανταγωνιστικότητα και αντιζηλία;

Το blogging είναι σαν ένα είδος new age editing! Έχω πολλούς φίλους δημοσιογράφους- αρθρογράφους που στα 90’s μεσουρανούσαν στα μεγαλύτερα περιοδικά και το 2016 έχουν το δικό τους Blog και ένα κοινό που τους διαβάζει όχι μόνο γιατί ταυτίζεται με αυτούς, αλλά και επειδή τους αρέσει ο τρόπος έκφρασης τους, η αισθητική και οι απόψεις τους. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όσοι δουλεύουμε σε αυτό το χώρο, είναι ότι όπως εξελίσσονται τα πάντα στον πλανήτη, έτσι γίνεται και με αυτή τη δουλειά που έχει 5 βασικά χαρακτηριστικά: εικόνα, κείμενο, ρεπορτάζ, αισθητική και χαρακτήρα.

Λατρεύω τα έντυπα μέσα, γιατί μου αρέσει να ξεφυλλίζω τις σελίδες, να κρατάω τα τεύχη και να βλέπω φωτογραφίσεις που έχει επιμεληθεί ένα διάσημο fashion crew. Τεράστια αγάπη μου όμως είναι και το «freelance» internet, που δεν έχει περιορισμούς, πεπατημένες και ένα συγκεκριμένο στυλ. Στο διαδικτυακό χώρο ο καθένας μπορεί να είναι ο εαυτός του, το potential κοινό είναι απεριόριστο, διεθνές, χωρίς περιορισμούς και όρια.

Μπορείς να ανεβάσεις στο Instagram ή στο blog σου μια εικόνα που αντικειμενικά δεν σε κολακεύει. Δικό σου πρόβλημα και δική σου επιλογή. Στο print μέσο, πρέπει όλα να είναι illustrated, τέλεια και τις περισσότερες φορές εγκεκριμένα από ακόμη ένα μεγαλύτερο «αφεντικό». Στο internet είσαι free! Και στις δύο περιπτώσεις όμως, έχεις ένα κοινό που πρέπει να σέβεσαι και να προστατεύεις. Και τα δύο πλέον είναι ένα δυνατό κομμάτι των media, και –κατ’εμέ- μπορούν να συμβαδίσουν τέλεια, αρκεί να καταλάβει ο ένας το πώς μπορεί να αλληλοστηριχθεί από τον άλλον.

Οπότε αγαπημένη Vogue, εσύ που άλλοτε για να πουλήσεις τεύχη έβαλες εξώφυλλο την Κιάρα Φεράνι ,και χρησιμοποιείς σε μόνιμη βάση υλικό street style (με fashion bloggers!) στην ηλεκτρονική αλλά και την έντυπη έκδοσή σου, πως δημοσιοποιείς μια τέτοια συζήτηση που προσβάλει επαγγελματίες ή κορίτσια που κυνηγούν τα όνειρα τους με πάθος;


Ή μάλλον καλύτερα… γιατί να γίνονται τέτοιες συζητήσεις στα γραφεία της υποτιθέμενης «Βίβλου της Μόδας»; Η Vogue δεν χάνει την αίγλη της από κανένα κορίτσι που ναι, μπορεί να «δανειστεί» ρούχα για να φωτογραφηθεί (όπως κάνουν και στα περιοδικά αλλά και στην τηλεόραση οι στυλίστες!), οπότε κανείς δεν έχει να φοβάται τίποτα. Πως λοιπόν οι –άλλοτε iconic- editors του περιοδικού χρησιμοποιούν τις λέξεις: αξιοθρήνητο, αηδία, απελπισία και γιατί;

Δεν είμαι fashion blogger, αλλά ξέρω ότι για να τραβήξεις την προσοχή στα fashion weeks από τους street style photographers (ακόμη μια «ειδικότητα» στον χώρο των μέσων που δημιουργήθηκε με την ανάπτυξη των blogs), πρέπει το look να έχει attitude και να είναι statement! Το ότι κάποια κορίτσια μπορεί να… παρατράβηξαν το σχοινί με την εκκεντρικότητα τους, αυτό είναι δικό τους θέμα. Και στο κοινό τους ίσως αρέσει αυτή η διαφορετικότητα.

Οπότε αγαπητή Vogue, και αγαπητοί συνάδελφοι editors, αφήστε τα κορίτσια να κυνηγούν τα όνειρα τους και το πάθος τους και ας σταματήσει ο χώρος των μέσων να είναι τόσο… κατασπαρακτικός όταν υποψιάζεται ο καθένας ότι πλησιάζει μια οποιαδήποτε, πιθανή «απειλή».

xx

(i)Sue

 

Δες ακόμα:Do it with passion or not at all!

Ειδήσεις και άρθρα για μόδα, ομορφιά, ανθρώπινες σχέσεις γευστικές απολαύσεις, βιβλία, ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, σχόλια παρατηρήσεις και συμβουλές.

newsletter