Well being

Wellbeing & Skincare: Diet vs Skin
wellbeing, skincare, diet, food, skin, beauty, issuemagazine.gr, φροντίδα, δέρμα, ομορφιά, διατροφή, ευεξία

Wellbeing & Skincare: Diet vs Skin

Ανακάλυψε μερικούς από τους μεγαλύτερους εχθρούς του δέρματος!

 Η λιπαρότητα, οι ρύποι και τα βακτήρια που φυλακίζονται στους πόρους του δέρματος, προετοιμάζουν το έδαφος για την εμφάνιση δερματικών προβλημάτων, που είναι γνωστά ως σπυράκια, κοκκινίλες και μαύρα στίγματα.

 Πριν αρχίσουμε όμως να κατηγορούμε άλλους παράγοντες, είναι καλό να αναρωτηθούμε μήπως ευθυνόμαστε οι ίδιοι για την κακή κατάσταση του δέρματός μας, αφού 9 φορές στις 10 ο βασικός ύποπτος σε τέτοιες περιπτώσεις είναι η διατροφή. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, η πρόσθετη ζάχαρη και τα λιπαρά, είναι αποδεδειγμένο ότι προκαλούν φλεγμονές στο δέρμα, ενώ έχουν την τάση να αυξάνουν τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα- μία από τις κύριες αιτίες της ακμής.

Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά ποιες τροφές επιδρούν αρνητικά στην υγεία και στην εικόνα του δέρματος και γιατί!



Ακμή

 Έχει παρατηρηθεί ότι κάποιοι τύποι γάλακτος, μπορούν να πυροδοτήσουν δερματικά προβλήματα σε συγκεκριμένες ομάδες. Για παράδειγμα, μία έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2016 υποστηρίζει ότι οι νέοι που έπιναν γάλα χαμηλών λιπαρών, παρουσίασαν περισσότερα δερματικά προβλήματα, σε σύγκριση με όσους έπιναν πλήρες.

 Άλλες μελέτες αποδεικνύουν ότι οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη επιδρούν αρνητικά στο δέρμα. Το λευκό ψωμί και άλλοι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες αυξάνουν σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, πράγμα που συνδέεται άμεσα με την ακμή.

Πρήξιμο και κοκκινίλες

 Στην κορυφή της λίστας συναντάμε τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά και πρόσθετο αλάτι, όπως τα chips και οι τηγανητές πατάτες, καθώς επηρεάζουν την κυκλοφορία του αίματος και προκαλούν κατακράτηση υγρών, πρήξιμο και κοκκινίλες στο πρόσωπο και κυρίως γύρω από τα μάτια.



Ρυτίδες

 Παρόλο που η διατροφή δεν ευθύνεται για την φυσική και αναπόφευκτη διαδικασία της γήρανσης, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης –γλυκά και αναψυκτικά- μειώνει την παραγωγή κολλαγόνου, που είναι υπεύθυνο για την διατήρηση της ελαστικότητας και της νεανικής όψης του δέρματος. Ένας έξυπνος τρόπος για να αποφεύγουμε την ζάχαρη που κρύβεται μέσα στις τροφές, είναι να διαβάζουμε πάντα τις ετικέτες.

Ξηρότητα

 Είναι γνωστό ότι η υπερβολική κατανάλωση καφέ και αλκοόλ αφυδατώνει το δέρμα, αφήνοντάς το ξηρό και θαμπό. Οι ρυτίδες και οι γραμμές έκφρασης είναι περισσότερο διακριτές στην ξηρή επιφάνεια, ενώ η αφυδατωμένη όψη του δέρματος δεν είναι δείγμα υγείας. Την λύση έρχεται να δώσει για ακόμα μία φορά η επαρκής ενυδάτωση, μέσω του νερού και της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών. Το κόκκινο κρασί είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, που συνδέονται με την προστασία του δέρματος από τους κινδύνους της ηλιακής ακτινοβολίας και είναι η πιο υγιεινή εναλλακτική στον κόσμο των αλκοολούχων ποτών. Ο έλεγχος της ποσότητας και το μέτρο είναι συνήθως οι λύσεις σε κάθε πρόβλημα.

 Για να σώσεις το δέρμα σου από πιθανά προβλήματα ή για να το προστατεύσεις από την εμφάνισή τους, σιγουρέψου ότι ενυδατώνεσαι επαρκώς και φρόντισε να εντάξεις στην καθημερινότητά σου τα φρούτα, τα λαχανικά και τα ω-3 λιπαρά οξέα –chia, flex, σολομός, αβοκάντο-, που είναι διάσημα για την αντιφλεγμονώδη δράση τους. Παράλληλα οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α, όπως οι γλυκοπατάτες, τα καρότα, το μάνγκο, το σπανάκι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αλλά και τα αυγά, βοηθούν στην αποκατάσταση των κατεστραμμένων κυττάρων του δέρματος.

Δες ακόμα: It’s Detox ο’clock!

 

Ειδήσεις και άρθρα για μόδα, ομορφιά, ανθρώπινες σχέσεις γευστικές απολαύσεις, βιβλία, ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, σχόλια παρατηρήσεις και συμβουλές.

newsletter